Je to historicky jedinečný vrtuľník. Dá sa povedať, že sa stal symbolom vojny vo Vietname a kľúčovým strojom vo výcviku vlastne akejsi prvej generácie vrtuľníkových pilotov.
Taktiež sa delí o prvenstvo s Francúzskou Allouette II v použití turbohriadeľového motora. Ako pohon som chcel použiť turbínu a po premeraní auta mi vyšla maximálna mierka 1:6. Všetky tieto požiadavky splňoval trup od firmy Vario. Po dlhých úvahách a "poradách" doma a v okolí som sa rozhodol pre "zcivilnenú" verziu. Jednak z dôvodu väčšej jedinečnosti a zároveň aj menšej fádnosti oproti vojenskej kamufláži.
Asi najviac sa mi páčio farebne vyhotovenie vrtulníka slúžiaceho v Juhoafrickej Republike v dobrovoľných požiarnych zboroch "Working on Fire". Pôvodom patril asi Rhodézskej armáde, potom bol rekonštruovaný v Anglicku a odtiaľ sa dostal do JAR, kde dostal imatrikulačné znaky ZU-UHI dňa 2. septembra 2005.