Benzin Trainer

Tento model vznikol z potreby tréningu maketového lietania. Pred tým, než som začal so stavbou veľkých modelov, chcel som postaviť niečo relatívne lacné a jednoduché s letovými vlastnosťami čo najviac podobnými velkým maketám.

Moje požiadavky boli čo najväčší priemer rotora, ale tak, aby bol model jednoducho transportovatelný, ľavotočivý rotor, lacná prevádzka a výkon cca. 0,25kW na 1kg. hmotnosti. Keďže ďaľšie modely mali byť založené na dieloch prevažne z Varia, hľadal som najprv tam.
Najviac sa mi pozdával Benzin Trainer. Predávajú ho v prevedení classik a acrobat. Vybral som si zamozrejme classik. Priemer ľavotočivého rotora je 1780mm, váha cca. 7,5kg a pohon zabezpečuje benzínový ZENOAH G230RC. Je to podľa mňa ideálny model na naučenie maketového lietania. Jeho stavba prebiehala v 2008 roku a v 2009 roku už bol plne zalietnutý a doteraz nebolo potrebné na ňom nič meniť, alebo zlepšovať. Výkon motora, hmotnosť a celková veľkosť dáva modelu letové vlastnosti reálneho vrtuľníka. Je to stavebnica, ale ako je u Varia zvykom, nič nie je definitívne dané a technickej tvorivosti sa medze nekladú. Aj tento model prešiel už počas stavby zmenami niektorých konštrukčných dielov. V súčastnosti má nalietaných vyše 500 hodín - je to môj najpoužívanejší model. Zároveň aj skúsenosti, riešenia a jednotlivé diely použité v tomto modeli som použil na všetkých mojich modeloch.

Parametre modelu:

  • Mierka: Bez mierky
  • Dĺžka trupu: 1460 mm
  • Šírka trupu: 200 mm
  • Výška trupu (vrátane rotorovej hlavy): 520 mm
  • Hmotnosť bez paliva: 7,5 kg
  • Rotor: dvojlistý ľavotočivý so stabilizačnými pádlami Bell - Hiller 1780 mm/1150 ot.min-1
  • Chvostová vrtuľka: dvojlistá
  • Pohonná jednotka: Benzínový dvojtakt Zenoah G230, objem 23ccm, palivo BA95 + olej 1:40
  • Objem palivových nádrží: 500 ccm
  • Doba letu: cca 40 min.
Hore